Saturday, December 02, 2006

Musa... (N38º 47’; W9º 30’)...


A medo vou pois não te conheço, não sei sei me farás mal, não te confio a minha confianza; antes tenho que te apreender… que te conhecer… só então a minha confianza será tua, e a tua, minha… então sim, mergulhar-ei contigo na imensidão do que desconheço (e tu segundo tu própria também)… será maravilhoso… apesar de eu nem saber o que é maravilloso… talvez seja uma rua… ¿rosa?... ¡não! azul… lilás… preto… preto, isso mesmo… ¿preto?... mas preto nem sequer tem a honra de ser cor, é ausencia de cor, sim… mas… estar ausente, ¿o que é estar ausente? Não o sei, (¡e sabes!) não me interessa saber… tu interesas-me, és a ti que eu quero, ¡sim tu! Não olhes para trás, tu sabes que é contigo que eu falo, sabes que és tu o meu objectivo… e eu tal como ser que sou, e não ausencia de ser, como o preto, tenho o directo, desde que não interfira, de te querer… ¡¿ou não!?...

14 comments:

Olvido said...

Si la has encontrado... ve... que esperas...
Tienes todo el derecho de querer y de gritar a los cuatros vientos tu amor....
Un saludo enorme
Buen fin de semana
Olvido

Meg said...

Just stopping by to say hi. "Hi."

Annie said...

Éste es un poema de una foto. ¿Es eso un poema escrito también? Annie

Annie said...

Hi Tr3nta, I'll try in English. The photo is like a poem. Is the writing from a poem?

P said...

interpelar así, con tal franqueza, tan directamente.. es la única forma de decir ese tipo de cosas...

isa said...

You have a soul of an artist, Tr3nta - it shines through in any language!

Negra said...

:) "preto", debería ser "preta"?

Unknown said...

i like the little red thing in the photo. what a contrast to the whole whitish photo.

Daniele Marioli said...

Ciao!! Davvero belle le tue ultime foto!
Brava!!
Ciao!!

Unknown said...

One word........Brilliant!

Cergie said...

Hello, thank you for visitindg my blog and writing a comment on it
The place you saw is a large place in my town, Cergy, which is 40 kms far from Paris
Tere are there twelve pillars and the view forwards to Paris la Defense (a part of Paris) is pretty gorgeous as you may notice

What did you photography here ?
I presume that is a lighthouse tower
I like lighthouse because I like sea, ocean... and ships

Anonymous said...

Beautiful shot. The elongated windows are incredible!

Jazzy said...

this is such a lovely shot tr3nta.

thank you for stopping by and for your kind comments!

Glauce said...

Adorei... De onde e? ;)